niedziela, 19 grudnia 2010

Odwzorowania kartograficzne

Bonus dla tych, którzy nadal odwiedzają mój blog :P
Ostatnio miałem zrobić prostą mapkę i zauważyłem, że kartografia matematyczna może być nawet ciekawa (i niekoniecznie straszna :).
Zrobiłem więc programik implementujący analityczne odwzorowania kartograficzne.
Program niestety nie jest idiotoodporny (zauważyłem, że wysypuje się czasem, gdy parametr T nie jest całkowity, ale cóż..... Visual Basic to nie matlab i kiedy każe mu się policzyć logarytm naturalny z -1 to nie zwraca poprawnej wartości - czyli ln(-1)=i*pi, tylko krzyczy, że tak się nie da....).


Nie pytajcie jak się nazywają odwzorowania, bo nie mam pojęcia :) Wszystkie wymyśliłem od tak i w razie czego można je nazywać odwzorowaniami Krzysia :)
Jeśli macie jakiś pomysł, żeby dodać jakiś sinusik albo tangensik do którejś osi, to napiszcie, a dodam nowe odwzorowanie.
A jeśli komuś się znudzi deformowanie kuli ziemskiej, może poniszczyć sobie dowolne zdjęcie. Dodałem też opcję LOAD i SAVE FILE.



Program do pobrania TUTAJ (nie zwracajcie uwagi na info o wirusach.... zapewniam, że program jest virus free).

4 komentarze:

  1. Odpaliłem. Ty co ty tam liczysz, że to takie wolne?

    OdpowiedzUsuń
  2. A mógłbyś dorobić taki ficzer, żeby bitmapę prostokątną przerobił tymi twoimi magicznymi formułami i odwzorował na sferę, ale żeby było pokazane w 3d? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. to jest oprogramowanie od Microsoftu, więc lepszej wydajności raczej nie można się spodziewać......
    A do 3d to bym musiał jakieś biblioteki z OpenGL zarzucić, a tym nigdy się nie bawiłem....

    P.S. bardzo szybka odpowiedź na posta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. E tam Microsoft, samo przekrztałcenie przecież i tak ty liczysz recznie piksel po pikselu i ono samo zajmuje najwięcej czasu. włączałeś wogóle jakieś optymalizacje przy kompilacji? czasem jedno klikniecie przyspieszy znacznie.

    3d nie jest takie trudne a sam wiesz jakby to mega wygladalo ;-)

    OdpowiedzUsuń