wtorek, 8 czerwca 2010

Wybory prezydenckie 2010

Wybory już tuż tuż, a żeby móc zagłosować za granicą trzeba się zarejestrować. Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP przygotowało specjalną stronę internetową, dla osób pragnących głosować za granicą Polski. https://wybory.msz.gov.pl/WyborKomisji.aspx
Aby jednak zostać zarejestrowanym, należy podać różne dane - pierwszy etap polega na wyborze kraju....... Nigdy nie myślałem, że znalezienie Szwajcarii na liście alfabetycznej może sprawić tyle problemów...... Otóż ja głupi, szukałem Szwajcarii pod literką "S"..... a tu psikus..... miałem szukać pod literką "K", bo Szwajcaria nazywa się ..... "Konfederacja Szwajcarska".......

A teraz parę innych przykładów:

- Egiptu nie znajdzie się pod literą "E", tylko pod "A" - państwo nazywa się Arabska Republika Egiptu,
- Wenezuela nie znajdzie się pod literą "W", tylko pod "B" - Boliwariańska Republika Wenezueli,
- Nigeru nie znajdzie się pod literą "N", tylko pod "F" - Federalna Republika Nigeru, 
- Luksemburg nie znajdzie się pod literą "L", tylko pod "W" - Wielkie Księstwo Luksemburga,
- Australia nie znajdzie się pod literą "A", tylko pod "Z" - Związek Australijski,
- Oman nie znajdzie się pod literą "O", tylko pod "S" - Sułtanat Omanu,
- a teraz zaskoczenie Meksyk jest pod literą "M", ale nazywa się Meksykańskie Stany Zjednoczone,
- i moja ulubiona - Libia -  należy jej szukać pod literką "W", bo nazywa się Wielka Libijska Arabska Dżamahirija Ludowo-Socjalistyczna :)
Czy lista alfabetyczna ma tutaj sens?

1 komentarz:

  1. Mój faworyt to "Wielka LESBIJSKA Arabska Dżamahirija Ludowo-Socjalistyczna"! :D

    OdpowiedzUsuń